سئو چیست ؟
نوشته شده توسط : zahrachalabi

سئو چیست ؟
کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند

ولی تعریف سئو به همین جا ختم نمی‌شود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. ولی امروزه؛

این سوال احتمالا برای بسیاری از افرادی که برای اولین بار با کلمه سئو مواجه شده‌اند پیش آمده است. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization است وسئو به زبان ساده به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام می‌شود، گفته می‌شود.

رتبه بالای وبسایت یک کسب و کار در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. انجام سئو بصورت اصولی به کسب و کارها کمک می‌کند میزان بازدید و اعتبار خود را افزایش دهند. پس اگر سایت شما برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکارتان در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد.

اصطلاحاتی مثل سئو سایت، بهبود سئو، افزایش و بالابردن سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو و کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو استفاده می‌کنند.

سئو سایت در کرج

– تصمیم گیری برای استخدام سئوکار حرفه ای را راحت تر خواهد کرد: اگر شما در خصوص سئو اطلاعات داشته باشید میتوانید با آگاهی بیشتری برای استخدام یک سئوکار تصمیم بگیرید.
– اطلاع از سئو برای یک مدیر بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است: اگر شما یک مدیر بازاریابی هستید اطلاعات کافی از سئو به شما کمک میکند در موقعیت بالاتری نسبت به رقبا و همکاران خود قرار بگیرید.
– هیچ کسب و کار آنلاین بدون سئو موفق نخواهد بود: سئو دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. سایت هایی که بدون در نظر گرفتن سئو ساخته میشوند قادر نخواهند بود به موفقیت دست پیدا کنند. آشنایی با سئو و نحوه استفاده از آن برای آینده شرکت شما ضروری است

چگونه سئو را افزایش دهیم ؟
روش هایی که موتورهای جستجو آن ها را تایید نمی کنند و به “سئو کلاه سیاه” معروفند. در صورت استفاده از این روش برای افزایش seo سایت، موتورهای جستجو سایت خاطی را جریمه کرده و از لیست نتایج جستجوی خود حذف می کنند.
به عنوان مثال استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند باعث افت سئو یک سایت شود.
روش های مورد تایید موتورهای جستجو که به “سئو کلاه سفید” معروفند. این روش زمان‌بر بوده و به صبر و حوصله نیاز دارند.
برای پیاده سازی سئو کلاه سفید روی سایت، روش های گوناگونی وجود دارد که استفاده از همه یا تعدادی از آن ها می تواند به افزایش رنکینگ سایت شما کمک کند. (ما قبلا این روش ها را بررسی کرده ایم)
سئو سایت به دو بخش کلی و بزرگ تقسیم می‌شود که عبارتند از:
سئو داخلی یا On Page:
سئو داخلی به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که برای بالا بردن رتبه گوگل، درون خود سایت انجام می‌شود.

عنوان صفحه (به انگلیسی: Page Title):می‌توان گفت که عنوان یا تایتل صفحه، که معرف محتوای شما است یکی از مهم ترین قسمت های سئو داخلی می‌باشد.
هر صفحه باید دارای یک عنوان کلی با تگ H1 (در ادامه راجع به تگ های هدینگ توضیح میدهیم) باشد که کلمه کلیدی تمرکزی شما در آن استفاده شده باشد.
تگ توضیحات یا توضیحات مِتا (به انگلیسی: Meta Description):
بهتر است بدانید که در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به توضیحات متا شده است و استفاده درست شما از این توضیحات باعث رتبه گیری بهتر شما در گوگل خواهد شد.
در تگ توضیحات شما باید با استفاده از ۱۵۰ کلمه به گوگل بگویید که در این صفحه راجع به چه چیزی صحبت می‌کنید همچنین بهتر است از کلمات کلیدی خود نیز استفاده نمایید.
اگر گوگل بین توضیحات متایی که نوشته اید و محتوای داخل صفحه تناسبی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و جریمه‌تان خواهد کرد.

ساختار URL:URL یا پیوند یکتا (همان آدرس صفحه شما)، هرچه کوتاه تر باشد نتایج بهتری در گوگل دریافت خواهید کرد، چرا که سریع تر توسط موتورهای جستجو پیدا و خوانده می‌شود.
کوتاه بودن آدرس نکته لازم برای بهینه سازی آن است اما کافی نیست. برای بهینه سازی کامل آن باید حتما از کلمات کلیدی خود نیز در آدرس استفاده نمایید. (سعی کنید که حداقل یکبار از کلمه کلیدی تمرکزی در آدرس استفاده نمایید،
تگ های هدینگ:یکی از نکات مهم در تولید محتوا، بخش بندی کردن آن است؛ چون علاوه براینکه خوانایی را برای کاربر زیاد می کند، می تواند بر سئو سایت هم اثر مطلوبی داشته باشد. بخش بندی مطلب عموما با تگ های عنوان انجام می شود یعنی H1 تا H6 که عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود.
(اگر از وردپرس استفاده می کنید توجه داشته باشید که این سیستم مدیریت محتوا به طور خودکار به متنی که در کادر عنوان نوشته ها می نویسید تگ H1 میدهد! پس نیازی نیست عنوان متن یا محصولات سایت تان را مجددا در بخش متن هم اضافه کنید و به صورت دستی به آن تگ هدینگ H1 بدهید! این کار به شدت به سئو محتوای شما لطمه می زند)
مهم‌ترین نکته در استفاده از تگ های هدینگ این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2 و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنند. بهتر است یک ساختار درختی برای آنها بسازید. تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد. استفاده از تگهای عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: